Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MC

sualk

27. 6. 2009 21:30
Vážený pane Macku,

můžete mi napsat ty názory, které vesměs nesdílíte s P.Machem. Vynechte prosím LS.

0 0
možnosti
JB

Jack B

24. 6. 2009 18:14
volím malé strany

Já vím, že volit malé strany je nejistý podnik, protože nelze zaručit, že překročí 5% hranici. Co mám ale dělat, když velké strany prostě volit nemůžu? To mám jako volit kakaového Krause a veksláka Bendu z ČSSD? Nebo milionáře Řebíčka a čaroděje s černými dušemi Gandaloviče z ODS? Já jsem liberální volič, takže tím pro mě padá i KDU-ČSL a samozřejmě i KSČM. Spojení SNK-ED a Věci veřejné mi přijde jako dobrý nápad, který bych chtěl podpořit. Mach mi tam ale moc nesedí.

0 0
možnosti
RJ

molok

24. 6. 2009 14:49
No

Myslím, že podobné projekty narážejí na dva problémy. První je každoroční mobilizace ODS a ČSSD před volbami. Každé poslední volby se dovíme, že teď teprve jde o všechno buď nastane komunismus (rétorika pravice) nebo nastane neřízené asociální peklo a rozkradačky (rétorika levice). Druhá věc je s tím spojená a to strach voliče ze ztraceného hlasu. Tady si myslím, že by byla daleko spravedlivější ikdyž zřejmě nákladnější dvoukolová volba. V první volbě zvolte svými hlasy kdo se bude ucházet o místa v parlamentu třeba 5ti procentní hranicí (odpadá strach ze ztráty hlasu). V druhé volbě jak si mezi sebou rozdělí křesla v parlaentu (možná by se pak velké strany divily komu by dalo hlas těch cca 25% lidí, jež volí do parlamentu mimoparlamentní strany). Jinak k vaší předvolební koalici, myslím, že by byla volitelná, ale neměla by jít na úkor velkého rozmělnění názorů např. si nedokážu představit, že bych volil spojení eurooptimistických a euroskeptických stran.

0 0
možnosti
  • Počet článků 103
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2820x
Ředitel evropského kampusu Sciences Po (Pařížský institut politických věd) v Dijonu.

Lídr kandidátky SNK ED ve volbách do Evropského parlamentu 2009.